İlk sürecin nesi kötüydü de...

Ortadoğu’nun ne denli çetrefilli sorunları bulunduğunu en iyi bilenlerden bir dostum, uzun yıllar, Filistin’de ‘iki devletli çözüm’ için umudunu, her türlü çözüme kulaklarını tıkadığı bilinen Netanyahu’ya bağlamıştı. Onun her iktidara gelişinde, “Bu defa olabilir” beklentisini kaç kez ağzından duymuşumdur.

Netanyahu son başbakanlığında, adını, birlikte hiç anılmayı istemeyeceği kişiler listesine yazdırdı.

Dostumun bakış açısı yanlış sayılmaz; önünü tıkayanları yanınıza almadan sorunları çözmek olağanüstü zordur.

Nitekim, AK Parti, 2009’da, ‘Kürt sorunu’ ile baş etme cesaretini gösterip ‘çözüm’ için daha önce hiç denenmemiş yollara başvurduğunda, en ciddi karşı çıkış, sonradan iktidarı paylaşacağı MHP’den ve lideri Devlet Bahçeli’den gelmişti.

Konunun hassasiyeti yüzünden, halkı ikna faaliyeti için oluşturulan ‘akil insanlar heyetleri’ ülkenin dört bir yanında halktan anlayış görürken, en şiddetli tepkiyi bazı gençler vermişlerdi.

Ülkü Ocaklı gençler…

‘Çözüm süreci’, iş son noktaya kadar vardırıldığı halde, birden fazla sebeple, yarıda bırakılıvermişti.

En önemli sebebin, yapılmak isteneni ‘vatana ihanet’ ile eş değerde gören ve gösteren MHP’nin tavrı olduğunu sanıyorum.

O zaman -2009- kaçırılan fırsat ülkeye bayağı pahalıya mal oldu.

Sorun o dönemde makul bir çerçevede çözüme kavuşturulsaydı, Türkiye, iki yıl sonra Ortadoğu’da başgösteren hareketlenmelere hazırlıklı yakalanacaktı.

Komşumuz Suriye’de, güvenliğimizi tehdit edecek boyutlara ulaşan ve geleneksel ittifakları zorladığı gibi, ekonomik kazanımları bile kaybetmeye yol açan gelişmeler Türkiye’de yaşanmayabilecekti.

PKK’nın silahı bıraktığı bir ortamda, Türkiye’nin sınırlarının hemen karşı tarafında, temsilcileri Öcalan posterleri önünde boy gösteren YPG/PYD gibi örgütler var olabilecek miydi?

YPG/PYD’nin onbinlerce askerli bir orduya kavuşmasının doğrudan sebebi, Türkiye’nin en önemli sorununun, çözülmeye yüz tuttuğu bir noktaya kadar getirildiği halde, çözümsüz bırakılmasıdır.

HADEP/HDP/DEM çizgisine imkan sağlanmadı.

MHP’nin yolunu açtığı yeni süreç sonuca ulaşır ve Bahçeli’nin çağrısı Abdullah Öcalan tarafından da uygun bulunup PKK’ya silahları bıraktırmayı getirirse, sınır ötesinde 2011 sonrasında oluşmuş bulunan ordulu yapı ne olacak? O da kendisini tasfiye edecek mi?

Herhalde yazının burasında bir soru daha sormam gerekiyor: 2009’da her bakımdan ‘devlet aklı’ devreye girdiği işaretleri alınan ‘çözüm süreci’ ile yenisi için zemine taşlar döşenen şimdiki süreç arasında, ilkine şiddetle itiraz edip boşa çıkartılmasını sağlayan cephe açısından ne fark var?

“Devlet aklı devredeydi” dememin sebebi, önceki açılımın, henüz daha askerlerin ağırlığını yitirmediği bir Milli Güvenlik Kurulu toplantısı sonrasında başlatılmasıydı.

İlk sürece neden karşı çıkıldı da, şimdikine destek sunuluyor?

Yanlış anlaşılmasın, Türkiye’nin dünya denkleminde fazlasıyla hak ettiği yere ulaşmasının önünde engel teşkil eden sorunların en çetrefilinin çözüme kavuşturulmasına karşı değilim; tam tersine, ilkine davet geldiğinde ‘akil insanlar heyeti’ içerisinde yer alarak destek verdiğim gibi, bugün de samimi her türlü çabaya alkış tutarım.

Acaba bu defa öncekinden daha samimi bir çaba mı söz konusu?

Bahçeli çözüme yol açmasını İmralı’dan bekliyor. İsteği, hala ‘terörist başı’ olarak andığı Öcalan’ın örgütüne -PKK’ya- silah bırakması çağrısında bulunması…

Nasıl yapacak bu çağrıyı İmralı adasında mahkum hayatı yaşayan Öcalan?

Herhalde bunun için yeniden adaya ziyaretlerin başlaması gerekecek…

Önceki dönemde, ziyaretçilerden bazılarının başına, o sebeple dertler açılmıştı.

Bu defa, yeni çıkılacak İmralı ziyaretlerine, DEM partililer değil de MHP’ye yakın isimler çağrılmalılar…

Yeniden bir ‘akiller heyeti’ oluşturulacaksa, bu sürecin yararlarını anlatmada, geçen defadan farklı olarak, şimdi MHP yanlıları görev almalılar…

DEM partililer yeni açılımı kenardan izleseler süreç daha başarılı olur….

AK Parti, tek başına giriştiği ilk ‘çözüm süreci’ni sonuca ulaştıramamış, 7 Haziran 2015 genel seçiminde bunun ceremesini çekmişti; ikinci bir başarısızlığın AK Parti’ye maliyeti çok daha büyük olacaktır.

İktidarın küçük ortağı MHP’nin, büyük ortağına, bu kadarcık bir iyiliği dokunsun artık…

YORUMLAR (82)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
82 Yorum
  • Ne olabilir / 17 Ekim 2024 13:50

    Kürt kardeşlerimize 100 yıl önceki müslüman kardeşliği yönünden yaklaşmak en iyisi ama sanırım bunu yapmazlar. Geriye kısmı özerklik gibi şeyler kalıyor. İnşaallah olmaz ama. Olmaz olmaz deme olmaz olmaz demişler.

    Yanıtla (0) (1)
  • Güngör / 17 Ekim 2024 23:31

    Cumhuriyet ten önce Kürt sorunu, ayaklanması olmadığını söylemeye çalışıyorsunuz herhalde. Zorlamaya gerek yok Google elinizin altında.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Rıza / 17 Ekim 2024 23:05

    Devlet içinde devlet olmaz, bunu en iyi bizim bilmemiz lazım, tarihimizde çok devlet kurup batırdık, şimdi deşeleyip duruyorsunuz net bir şeyde demiyorsunuz, kim ne istiyor?. Misal ; Referandum yapın inanın bu Demciler bile TC den yana oy kullanır, Hemi İstanbul’da Antalya’da İzmir’de yaşayacak hemi TC ni istemeyecek öyle mi hiç bir Kürt kardeşimiz bunu tercih etmez, ülkeyi bölmek isteyen gücün kim olduğu sır değil ABD ve İsrail Suriye’de ne yaptıysa burada da onu yapmak istiyor!.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yasemin / 17 Ekim 2024 22:53

    Hiç kimsenin silah bırakmaya niyeti yok. Kimse amaçlarından vazgeçmiş değil. Boşa masaya oturmayız bize demokratik bir şeyler vereceksin ( demokratik şeyler ne ise artıkın) diyorlar. Hendek olaylarında çok şehit verdik. Sokaklara yollara bomba yerleştirdiler. Hamur aynı hamur . Pembe kurdele takınca değişmiyor. Şehit vermek istemiyoruz. Lütfen bu hamurdan kurabiye olmazzz…

    Yanıtla (1) (0)
  • Zeki Ersöz / 17 Ekim 2024 22:17

    Masaya oturulduğunda; kürtler, Anayasal Hak, Hukuk, Hürriyetler diyecekler, yerel yönetimleri isteyecekler, finanz/güvenlik sorununu kendileri çözeceklerini söyleyecekler, merkezi idare ile federatif bir bağlantı vs isteyecekler. Sn Bahceli ne yapar bilinmez! Terörist yaftalaması bitecekse, güvenlik polikaları sürmeyecekse, ayırmadan kayırmadan siyaset yapılacaksa, Sn Erdoğan niye bu kadar külfete katlansın!? Dolmabahçe sarayındaki gibi herkes kapı dışarı. Ve iyi bildiği tek sey tek adam rejimi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Zeki Ersöz / 17 Ekim 2024 22:15

    Zeki Ersöz / Bayramoglu

    Masaya oturulduğunda; kürtler, Anayasal Hak, Hukuk, Hürriyetler diyecekler, yerel yönetimleri isteyecekler, finanz/güvenlik sorununu kendileri çözeceklerini söyleyecekler, merkezi idare ile federatif bir bağlantı vs isteyecekler. Sn Bahceli ne yapar bilinmez! Terörist yaftalaması bitecekse, güvenlik polikaları sürmeyecekse, ayırmadan kayırmadan siyaset yapılacaksa, Sn Erdoğan niye bu kadar külfete katlansın!? Dolmabahçe sarayındaki gibi herkes kapı dışarı. Ve iyi bildi

    Yanıtla (0) (0)
  • Refigül Baltacı / 17 Ekim 2024 22:03

    TeşekkürlerSayın Fehmi Koru

    Yanıtla (0) (0)
  • Sever / 17 Ekim 2024 08:03

    Anayasa değişikliğine karşı çıkanlar ne diyorlar sürekli olarak? "İktidar, önce mevcut anayasaya uysun, sonra Anayasa değişikliği istesin" deyip duruyorlar. 30 bin kişinin katili olan ve İmralı'da cezasını çeken Abdullah Öcalan'a güzellemelerde bulunmak, suç sayılmamalı mı? PKK denilen silahlı terör örgütü "halk" olarak mı değerlendirilmeli? Böyle yapılacaksa eğer, PKK ile mücadele eden asker ve polisimiz de suçlu mu ilan edilmeli?

    Yanıtla (6) (6)
  • Doğan Alioğlu / 17 Ekim 2024 11:53

    'Sever'e: Anayasa değişikliğine karşı çıkanların söyledikleri ile, Sever'in onlara sorduğu soruların ne gibi bir ilgisi var? Ben hiçbir ilgi kuramadım. İlgi kurabilen varsa, açıklasın. Memnun olur, teşekkür ederim. 'Sever' kendisi açıklarsa daha iyi olur.

    Yanıtla (0) (1)
  • Sever / 17 Ekim 2024 20:16

    Ülkeyi yönetmeye aday ve her konuda görüş beyan eden İmamoğlu ve Yavaş, süreci susarak mı izleyecek yoksa konuşacaklar mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • A.Derin / 17 Ekim 2024 19:40

    Cumhur iktidarı önce Türk halkiyla çözüm süreci başlatmalı. Kavalalı başta olmak üzere siyasi nedenle içerde olanlarla, gazetecilerle barismali, c.baskanina hakaret suçunu kaldırmalı, adalet mekanizmasini, demokrasiyi işler hale getirmeli. Öyle 85 milyonu, meclisi dislayarak çözüm süreci falan olmaz. Anayasayı değiştirmeden bunu yapabilecekse buyursun yapsın. Tüm ülkeye demokrasi gelmeden Kürtlere demokrasi diye birşey olur mu, DEM parti buna inanıyor mu? Bunun adı oyalamacadir...

    Yanıtla (1) (0)
  • Hakkı / 17 Ekim 2024 11:02

    Yazar Bey, o çözüm sürecinin çözüme kavuşması imkansızdı. Güçlü bir ülkenin özellikle bu coğrafyada tek resmi dili olur. Ana dilde eğitimi isteyen teroristtir, bölücüdür. Suriye de PYD ,işid in olması akp başkanı ve Davutoğlu nun yanlış politikalaridir. 2013 de ABD ve İsrail Esad konusunda geri adım atınca, bizimkisi Esad in yanıda durup Öso yu sutlasaydi, şu anda PYD ve 8 milyon Suriyeli multecimiz olmayacaktı.

    Yanıtla (11) (10)
  • Ahmet can / 17 Ekim 2024 18:25

    Aynen de öyle. Dış ilişkiler uzmanı, kapının arkasindakini bilmiyorsan acmayacaksin der . Bizimkisi meraklı Melahat gibi bütün kapıları açtılar, bütün çıkmaz sokakları deneyip geri adım attılar. Akp den onceki iktidar sahipleri gerçek birer devlet adamıydı. Kesinlikle bu yapılan yanlışları yapmazlardı.

    Yanıtla (5) (1)
  • Yahya Özal / 17 Ekim 2024 18:19

    İnsanlar bir cinse (kadın-erkek), bir millete (Kürt-Türk-Ermeni...vs), bir dine (Müslüman, Hrıstiyan, Musevi...vs) mensup olmadan önce insan olduklarının farkına varmalılardır. Dediğimi anlayabilen, partisi önemli değil, kaç siyasetçi var? Yok. Varsa bile çok çok az. Bu yüzden kimse heveslenmesin. Hele hele mevcut meclisi dolduranlar/doldurtulanlar ortadayken...

    Yanıtla (4) (0)
  • haluk d / 17 Ekim 2024 17:44

    Sayin yazar habur faciasini Bu millete, DEM li cayi seven Devlet bey eliyle tekrar yasatmak istiyorsunuz galiba. Hendekleri kapatmak icin 1000 sehit verdik.

    Yanıtla (3) (0)
  • Sems / 17 Ekim 2024 16:43

    Birinci çözüm sürecinde ki gibi herkes kendi parti çıkarını düşünürse korkarım ki 1.çözüm sürecindekinden daha büyük travmaları bu ülkeye yaşar.reisin 3.defa seçilmesi tartışılırken israil tehlikesi öne atılarak birden başlatılan çözüm süreci seçiim kazanma hamlesi olmaz inşallah.yoksa birileri seçim kazanması amacıyla yapılacak çözüm sürecinin sonunda kaç vatan evladı hayatlarından olacak.olmadı mı?

    Yanıtla (4) (0)
  • Adnan Gökdemir / 17 Ekim 2024 15:38

    nasıl bir çözüm hayael ediyorsun acaba Ne vermeyi düşünüyorsun

    Yanıtla (2) (1)
  • Metin ali / 17 Ekim 2024 14:14

    ...pkk nin patronu abd...abd apoyu Türkiyeye teslim ederek tasfiye etti...bu durum niye görülmüyor.....

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 17 Ekim 2024 13:53

    Geçmişte, Erbakan İsrail ile en kapsamlı anlaşmayı yaptı. Sünni Ak parti bir kaç kez alevi açılımı yaptı. Türkçü Bahçeli neden Kürt açılımı yapmasın. harika bir teklif İmralı ya MHP liler gitsin demek.

    Yanıtla (1) (3)
  • Mutlu kirimhan / 17 Ekim 2024 13:38

    Çözüm süreci ancak ABD nin ikna edilmesi ile gerçekleşir, Öncelikle PYD nin tasfiyesi,daha sonra PKK nın tasfiyesi olmadan bir çözüm olamaz.Ulkemizdeki Kürt kökenli vatandaşların bir kısmının çözümden anladıkları özerk yönetim, federasyon ise bu ham hayalden öteye gitmez.

    Yanıtla (1) (1)
  • Köylü / 17 Ekim 2024 13:21

    Evet, ortada bir sorun olduğu doğru.. Peki; kim, nasıl, ne yaparak çözülmesini istiyor? Terör örgütü ile, kendisini Kürt olarak gören insanların istedikleri aynı şeyler mi?.. Ya da siz "Akil insan" olarak, nelerin değişmesini istiyorsunuz? Açık açık yazın da bilelim, karnınızdan konuşmayı bırakın..

    Yanıtla (3) (4)
  • Ahmed 61 / 17 Ekim 2024 13:16

    Herkesin barış istediği yerde savaş olmaz.Herkesin savaş istediği yerde barış olmaz.

    Yanıtla (6) (0)
  • efedamat / 17 Ekim 2024 12:40

    dün israile ansızın gelebiliriz.
    bugün israil bizi tehdit ediyor.
    abd desteğini almış terör örgütü artık öcalanı dinler mi.
    tamamen saldım çayıra mevlam kayıra siyaseti diyeceğim ama o zaman da mevlama haşa haksızlık etmiş olurum.
    iç te dışta tam bir savrulma.
    Rabbim bu ülkeye acısın ve bu liyakatsız adaletsiz kul hakkı gaspçısı bu iktidardan kurtarsın.

    Yanıtla (4) (2)
  • Ne olmuştı ne olabilir. 4 Sivil tepki / 17 Ekim 2024 12:40

    Dolaştığı yerlerdeki hocaları şeyhleri aşiret büyüklerinş Sivil Tepki vermeye çağırırken herhangi bir dikkat herhangi bir silahlı harekete kalkışmamaları için sıkı sıkıya tenbihte bulunuyordu. Ankara şeyhin bu faaliyetletini yskından takip ediyordu.

    Yanıtla (0) (1)
  • Ne olmuştı ne olabilir. 2 / 17 Ekim 2024 12:32

    Bu inkılap devletin İslamı temdil özelliğini yok etmiş böylece kürtler arasında isyan hareketlerinin başlamasına neden olmuştu. Elaziz Palu ve Diyarbekir çevresinde etkili olan Palulu Şeyh Sait çevredeki aşiretlere haber göndererek desteklerini aldı.

    Yanıtla (0) (1)
  • Murat Yatış / 17 Ekim 2024 12:30

    Bizim liberal takımı PKK'ya, DEM'e toz kondurmuyor arkadaş. Yazıda herşey var da, çözüm denilen süreci asıl baltalayanin pkk ve dönemin dem'i olduğu yok.

    Yanıtla (3) (4)
  • Okur / 17 Ekim 2024 12:25

    Anlayamadığım tecrit altında bir insan zeka aynen durabilir mi? Bence kaçamak neler yaşanıyor bilmiyoruz içeri alındığından günümüze çok şey değişti canlı kalabilmek fikir yürütmek, arabulmak ve sonuçlanacağını beklemek zira ülke bunaldı kim istemez. Açlık sürsün, terör devam etsin öyle olur mu?

    Yanıtla (1) (0)
  • ali malat / 17 Ekim 2024 12:08

    sayın koru bu soruma samimi cevap verin siz bu çözüm sürecine gerçekten inanmışmıydınız.eğer inanmışsanız kusura bakmayın ülkeden hiç bir haberiniz yokmuş.bakın ben oralarda çok çalışmış bir kişi olarak şunu gördüm ve tespit ettim.bu bölgede kürt sorunu yok. feodalitel bir yapı var.bu yapıyı çözmedikten sonra herşey boşa.bu hususta çok tesbitlerim var ama yazı alanım dar.size şunu tavsiye ederim.oranın o yapısını çok iyi araştırın.araştırdığınızda çözüm sürecinde ne kadar boş şeylerle uğraşıldı

    Yanıtla (3) (2)
  • karar okuru / 17 Ekim 2024 11:53

    Sorunların çözülmesi için her türlü çaba destek görmeli. tek bir şartla. daha önce DEM le demleniyorlar diyen, kandil ile iş yapıyorlar diyen, bakın CHP, DEM lilere selam verdi diyenler özür dilemeli.

    Yanıtla (2) (0)
  • Asbbeee / 17 Ekim 2024 11:44

    Fehmi Bey, her fırsatta soydaş kavramını dillendiren kişi için soydaş kavramı Türkiye'deki Kürtlerin sınır dışındaki Kürtler soydaşları olmuyor mu? Azerbaycan kardeş ülke ise Rojava olamaz mı

    Yanıtla (2) (2)
  • ülkücü / 17 Ekim 2024 11:40

    7 Haziran öncesinden ziyade sonrasında olanlara bakmak lazım. Malesef sayın Bahçeli, hep yangına körükle giden, ülkeyi kaosa sürükleyecek, gerilimi tetikleyen bir siyaset güdüyor. Bakınız 28 Şubat, 17-25 Aralık, Rus uçağının düşürülmesi, 7 Haziran günü seçim sonrası açıklaması, vs. Böyle milliyetçilik olmaz...!

    Yanıtla (1) (0)
  • Cenk Cemil / 17 Ekim 2024 11:06

    Hemen hemen her şeyi, her konuyu ellerine ve yüzlerine bulaştırdılar ! Hala milletin karşısına çıkıp oy isteyecekler! Allah bunları ıslah etsin, doymayan muhterisliklerinden arındırsın ve milletimizi ve vatanımızı da bunların tasallutundan korusun diyorum.

    Yanıtla (7) (0)
  • O aslan / 17 Ekim 2024 10:48

    Demek ki aldatilmakta alışkanlık yapıyor

    Yanıtla (4) (0)
  • O aslan / 17 Ekim 2024 10:48

    Hendek savaşları yeniden başlarmi acaba demekten kendimi alamıyorum.
    Demek ki birinci barış sürecinden zerre kadar ders alınmamış

    Yanıtla (3) (0)
  • Bir yaşlı okur / 17 Ekim 2024 10:26

    Fehmi Bey, hiç değişmedi, hiç değişmeyecek.

    Yanıtla (8) (3)
  • Ayak Takımı / 17 Ekim 2024 10:09

    Baştan sona yanlış varsayımlar ve kabuller üzerine kurulu bir yazı.

    Yanıtla (12) (3)
  • Okur yazar / 17 Ekim 2024 09:45

    İsrail aşağıdan bastırınca bunların da paçalar tutuştu. Kürtler bizim Kürtler, kimseye gaptırmayız diyecekler güya. Ama biraz geç kalmış bir durum bu. Barzani ile de görüşmüş hazretleri. Bakalım ne çıkacak bu yolun sonunda. İsrail, bir iki haftaya İran’ı vurduktan sonra ortalık iyice toz duman olacak. ABD’de Trump kazanırsa da bütün hesaplar yatacak gibi.

    Yanıtla (4) (2)
  • Okur yazar / 17 Ekim 2024 09:41

    Yani Bahçeli adaya çıkacak ve Öcalan’la el sıkışacak, DEM de seyredecek öyle mi? Biraz sıkar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Erdem / 17 Ekim 2024 09:41

    Ele alınan konunun mahiyeti icabı bazen "ironi" en iyi anlatım biçimidir.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 17 Ekim 2024 09:33

    bu sorun uluslararası boyutta, birçok ülke ilgili. süreci kendi insiyatifinde sonuçlandırma kapasitesinde değil türkiye. özellikle amerika/israil kanadı parçalanma için her türlü desteği veriyor. türkiyenin, kapasitesini abartılı değerlendirip astarı yüzünden pahalı işlerle uğraşması sonuçta yine zararına olacaktır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Mustaa / 17 Ekim 2024 09:08

    Bahçeli'nin ne adımı attığını ben anlayamadım. Bir "toka" var ortada. Öcalan, Bahçelinin DEM'lere uzattığı "toka"ya karşılık olarak istediğini yerine getirip PKK'ya "kendini tasviye et" deyince PKK emrin olur, tamam mı diyecek? Bu "toka" bu kadar kıymetli idiyse şimdiye kadar niye esirgendi.

    Yanıtla (7) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 17 Ekim 2024 08:47

    Devlet aklı Devlet Bahceli'nin kafasında, nerde olacak !
    O zaman yerden yere vurdu şimdi de mübarek elini uzattı!
    Aslında 1800 yılından beri bu konuda atılan en doğru adım o 'çözüm sürec'i idi .Ama ne yazık ki içi boştu ve ayrıca her iki taraf da kendi menfaatleri doğrultusunda suistimal etti !
    Sonuç olarak biz bu gidişle bir 50 sene daha debelenip dururuz !
    Nasıl olsa kodamanların çocukları emniyette , gerisi önemli değil!

    Yanıtla (9) (3)
  • Ali İncirci / 17 Ekim 2024 07:49

    Iranda endemik bir engerek türü var: kayaya yatıyor, kuyruğunun ucu tıpkı örümceğe benziyor, onu sağa sola sallayınca örümcek hareket ediyor gibi görünüyor. Kuş gelip, büyülenmiş gibi örümcek gibi görünen engereğin kuyruğunu yemeye çalışıyor, engerek kuşu afiyetle yiyor tabi!. Bizde Pkk fetişizmi oluştu, sadece ona odaklandık, ama öbür tarafta engerek ne işler çeviriyor ne işler!. Böyle giderse av oluruz. Anlayana....

    Yanıtla (6) (3)
  • Okur / 17 Ekim 2024 07:22

    MHP, Sinan Ateş cinayetinin azmettiricisini bulduktan sonra ilk iş olarak imralıya gidip bizzat çözümü yönetmeli.
    Çünkü damarlarındaki asil kanda türkiyenin her sorununu çözecek kudret var.

    Yanıtla (2) (1)
  • sıtkı sıyrıldı / 17 Ekim 2024 07:19

    İlk sürecin, PKK'nın Güneydoğu'da silah ve mühimmat yığınağı yapmasına yol açması kötüydü. "Akil adamlar" bunun olabileceğini akıl edemediler mi acaba?

    Yanıtla (14) (1)
  • Okur / 17 Ekim 2024 07:01

    Kesinlikle Katılmıyorum İlk Sürecin nesi iyiydi

    Yanıtla (10) (5)
  • Karar okuru / 17 Ekim 2024 06:10

    PKK silah bırakabilir, zira milis hareketinden şimdilik Suriye kuzeyinde düzenli orduya geçtiler bile. Bizim entel kesimi ergen ahmaklığı ile “ şu kadar, Ermeni katledildi” gibi yaygaralar yapacağına tarihin o kesitini iyi incelemeli; desteklenen Yunan, Bulgar ayaklanmaları başarıya ulaşırken aynı yolu yürüyebilirim sanan Ermeniler arkalarındaki güç çekilince ne oldu bakmak gerek (Kazaçnuni raporununu okumak iyi olur) . Bu gün de ABD kendi derdine düşüp, el çekerse neler olur onu düşünmek gerek.

    Yanıtla (8) (3)
  • Etem / 17 Ekim 2024 03:14

    Bahçeli Öcalan’a atıfla “Gel barışalım artık” şarkısıyla bahçesinde bir yürüyüşe çıksın artık. Gerçi Ferdi Tayfur söylemiyor ama olsun.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 17 Ekim 2024 02:36

    Oy için barış, oy için savaş. Oy için tarikatlara yanaş, faiz haram, eyt kanunu, olmadı batırdık ortodoks ekonomiye dön. Oy için katil sisi ve esed, olmadı dostum sisi ve esed. Tek kırmızı çizgi musluğu sağlama alalım. Ülke nefes alamıyor artık çöktü üzerine kalkmıyor.

    Yanıtla (16) (1)
  • Musto / 17 Ekim 2024 02:21

    Siyasi çıkarlarınız için ne yaptınız bu ülkeye. Böldünüz kutuplaştırdınız Nan ekmeğe muhtaç ettiniz. Kıbrıs Barış Harekatı'nda tüm ülkenin kalbi bir atıyordu. Birdik beraberdik. Doğusu batısı güneyi kuzeyi Birlik olmuştu, kalplerimiz vatan için atıyordu.Askerlik şubelerinin kapısında yaşlısından gencine. Ne yaptınız bu ülkeye ? Nasıl bu hale getirdiniz? Gölge etmeyiniz başka ihsan istemeyiz sizden...

    Yanıtla (18) (2)
  • natali / 17 Ekim 2024 00:19

    tayyip bey 7 haziran 2015 secimlerinde hdp %13 oy alınca cözüm sürecinden bir anda soğudu zira o oyları almayı o umuyordu ama istediği olmadı
    yine aynısının olmayacağı ne malum?

    Yanıtla (11) (1)
  • okur / 17 Ekim 2024 06:24

    Kürt ve PKK olgularıyla ilgili yapılabilecek en sığ yorumlar bu tarz yorumlar. PKK terör örgütü elbette ve işine gelen de destekler (ABD/RUSYA vs.). Ama temsil ettiği zemini devletin de anladığına emin değilim. Bugün gelinen nokta 20-30 sene öncesi gibi değil. Hala aynı okumayı yapıyorsak hiç anlamadığımız sonucu çıkıyor.

    Yanıtla (5) (7)